حمایت ها و خدمات

فرآیند پذیرش

سامانه جذب و پذیرش

پارک علم و فناوری

ارتباط مستقیم با ریاست

مزایای استقرار در مرکز رشد دانشگاه شهیدبهشتی

فضای استقرار

فضاهای مناسب و خدمات پشتیبانی جهت استقرار واحدهای فناور

ارتباط با دانشگاه

تسهيل ارتباط با اعضاي هيات علمي ، دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاه

کلینیک مشاوره کسب کار

مشاوره و بهره مندی از مشاوران و متخصصان حوزه نوآوری و کارآفرینی

خدمات آموزشی

ارائه آموزش های تخصصی و عمومی به واحدهای فناور و شرکت ها مستقر

صندوق پژوهش و فناوری

بهره مندی از خدمات تامین سرمایه و شبکه سرمایه گذازان صندوق

پارک علم و فناوری

تعامل و امکان ارتباط با شبکه وسیع همکاران پارک علم فناوری دانشگاه

هم افزایی و اطلاع رسانی

بهره مندی از فضای علمی و امکان تبادل دانش و اطلاع رسانی از دستاوردها

توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار در فضای دانشگاهی با بهره مندی از خدمات آموزشي و آزمايشگاهی

شرکت های مستقر

معرفی شرکت شاخص

انرژی

اخبار

      مرکز رشد به روایت تصویر

        0 +
        درخواست های پذیرش
        0 +
        شرکت های مستقر
        0 +
        دانش بنیان و خلاق
        0 +
        اشتغالزایی

        چندرسانه ای

        vid1
        vid1
        vid1

        سوالات متداول

        اعضاي هيات علمي ، دانشجويان، تیم ها و یا واحدهاي فناور نوپایی که طرحشان از مرحله تحقیقات اولیه و فاز پژوهش عبور کرده است و از طرفی هنوز موفق به تجاری سازی محصول خود نشده اند. این تیم ها یا واحدهاي فناور با توجه به حوزه تخصصی طرح و ایده ای که دارند، ممکن است در مراحل متفاوتی باشند.
         
        جذب و پذیرش در مرکز رشد واحدهاي فناور دانشگاه شهيد بهشتي از طریق طرح شتاب براي اعضاي هيات علمي و دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي می باشد. همچنین واحدهای فنارو بیرون از دانشگاه نیز می توانند از طریق سامانه جذب و پذیرش کاربرگ های لازم را تکمیل کنند. تیم های فناور و صاحبان طرح های خلاق و نوآورانه پس از تکمیل فرم و ارسال آن در سامانه برای کارشناسان مرکز، و پس از بررسی های اولیه، در جلسات تخصصی با حضور داورانی از حوزه های مربوطه به دفاع از طرح خود پرداخته و برنامه کاری خود را برای تجاری سازی محصول ارائه می نمایند. در این جلسات علاوه بر اینکه مهارت و تخصص افراد تیم مورد سوال قرار می گیرد، به موضوعاتی نظیر بازار و سطح فناوری نیز پرداخته می شود.
         
        تیم کاری : تیم متخصص، هماهنگ، متمرکز بر روی طرح، وجود مهارتهای کارآفرینی، مهارتهای مدیریتی و تجاری، و… سطح فناوری طرح: از نظر کارشناسان تخصصی و داوران می بایست امتیاز لازم را کسب نمایند که نشان دهنده سطح بالای فناوری محصول يا خدمات می باشد. پتانسیل بازار آینده طرح: از نظر کارشناسان با تجربه در حوزه های تجاری و سرمایه گذاری، بتوان آینده مطلوب و با حاشیه سود جذاب برای طرح متصور شد.
         
        با توجه به میزان پیشرفت طرح ها تا رسیدن به مرحله تجاری سازی، مدت زمان حضور در مرکز و استفاده از مزایای آن متفاوت می باشد (مجموع دوره پیش رشد و دوره رشد: از یک تا ۳ سال) تیم ها و شرکت ها در صورت پذیرش در مرکز وارد مرحله پیش رشد می شوند تا زمان کافی برای دست یابی به شاخص های اولیه را داشته باشند. از ملاک ها و شرایط برای ورود به دوره رشد می توان به ثبت شرکت و ایجاد شخصیت حقوقی، تهیه نقشه راه، تکمیل تیم کاری و … اشاره نمود.
         
        واحدهاي فناور نوپایی که عضو مرکز رشد هستند، نیاز به صرف هزینه هایی در جهت تداوم فعالیت های شرکت و تیم خود دارند. هزینه های نیروی انسانی، فضای استقرار، تجهیزات مورد نیاز، و غيره از جمله این موارد می باشند. این هزینه ها معمولا از طرق زیر تامین می شود: ۱- سرمایه شخصی اعضای تیم ۲- وام های بانکی ۳- تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه شهید بهشتی ۴- سرمایه گذار بخش خصوصی با توجه به تجربه شرکتهای نوپای مرکز رشد در سالهای قبل، اخذ وام و تسهیلات (به جز در موارد خاص) عمدتاً باعث دور شدن تیم ها از اهدافشان، و گاهی به شکست منجر می شود. در مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی، با کمک شبکه ارتباطاتی خوب پارک علم و فناوری دانشگاه و با اعتباری که این مجموعه ایجاد نموده است، سرمایه گذاران بسیاری تمایل و آمادگی خود را برای ورود به عرصه فناوری اعلام نموده اند.

        پرسیدن سوال

        رویدادهای داغ!
        English